En liten Gooo Pedal!

Jag tänkte att jag skulle placera en pedal i centrum idag!
Detta är min absoluta favorit distortion/boost pedal för blues o rock.
Nämligen Carl Martins "Plexitone" (se bilden nedan)
Den är så bra att jag bara vill gråta av lycka när jag lirar med den.
Den dra mycket åt en Marshall Plexi i soundet, där av namnet.
Men annars jag kan säga att den passar ypperligt för t.ex Stevie Ray låtar.
Grymt bett och ett härligt crunch ljud. Den får Stärkaren att spricka upp alldeles rätt =)
Fantastisk pedal!
Ska förasöka lägga upp en video när jag använder den så ni får höra hur den låter.
Ska se vad jag kan hitta på =)
/Matte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON